Nu har det gått en vecka

Fredag den 6 oktober 2017 och jag har tagit ledigt från sjukhuset idag. Härligt med sovmorgon - fast det inte gick att sova :). Därpå följde en långfrukost med min volontärskompis Åsa.  Senare också en härlig lunch bestående av solmogen avokado, små bananer och bröd. Allt fixat från marknaden av Åsa.  Sen njöt vi i fulla drag i skuggan under ett mangoträd och samtalade om livets väsentligheter. Känns som en lite lyxig dag.  Bara kaffet saknades - det fanns ingen el.

Planen för idag var egentligen att vi skulle få besök från Konde stift och att jag skulle träffa Owen Jackson från stiftet för att åka på studiebesök till en biodlare. Men planer kan alltid ändras,  enligt sann "african-style". Owen meddelade att jag kanske i nästa vecka eller någon annan gång framöver eventuellt skulle kunna få se några tomma bikupor utan bin här i trakten.  Ifall han hittade några.....  Nu har jag i alla fall gjort klart att jag vill träffa biodlare OCH bikupor MED bin.  Jag har släpat med mig skyddsutrustning över halva jordklotet,  så det vill jag inte missa.  Vi får se hur det går :).




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hemma igen - härligt!

Mörkret

Frukt är också godis!